League of Legends (česky: Liga legend, zkráceně: LoL nebo LoLko) je Multiplayer online battle arena. Jedná se o hru typu freemium s podporou tzv. mikroplateb ke koupi herní měny zvané RP (Riot Points). Pro platformu Microsoft Windows a macOS byla vyvinuta studiem Riot Games. Hra byla oznámena dne 7. října 2008 a spuštěna 27. října 2009. V současnosti Riot Games spravuje servery EUNE (EU Sever a Východ), EUW (EU západ), NA (Severní Amerika), JPN (Japonsko), OCE (Oceánie), LAS/LAN (Jižní a Severní Latinská Amerika), RU (Rusko), TU (Turecko) a BR (Brazílie). Dále existují servery CN (Čína), TW (Taiwan), GARENA (Singapur) a KR (Jižní Korea), které jsou oddělené od zbytku a nedá se na ně z jiné země zaregistrovat. Pro Čechy se doporučuje hraní na EUNE (EU Sever a Východ) nebo EUW (EU západ) a to kvůli nejrychlejšímu spojení se serverem a plné podpoře českého jazyka (EUNE). Sami vývojáři tvrdí, že herní mechanismy jsou částečně převzaté z módu hry Warcraft 3 společnosti Blizzard Entertainment Defense of the Ancients (DotA).
Proti sobě se postaví dva týmy po 5 (5 vs 5) nebo 3 (3 vs 3) hráčích. Každý si zvolí svého hrdinu a střetnou se na třech (5 vs 5) nebo dvou (3 vs 3) liniích, přičemž každý v týmu má svoji roli - ad carry (adc), což je střelec (bojuje z dálky), jenž dává nejvíc poškození základními útoky (auto attacky), musí mít build plně AD (fyzické poškození), support (supp), je na lajně s ad carry, kterou mu pomáhá vyhrát, později pomáhá celému týmu nejčastěji tvořením výhledu na mapu pomocí ward (totemů) nebo koupí předmětů, které posílí celý tým nebo určitého spoluhráče, jungler (jg), který není na žádné linii, ale v tzv. jungli (džungle či les), kde získává zlaťáky a zkušenosti z neutrálních příšer a pomáhá vyhrát lajny ostatním spoluhráčům pomocí tzv. ganků, topař (top), zde je největší výběr hratelných hrdinů, je na lajně sám a midlaner (mid), většinou AP (síla schopností), dává nejvíc poškození pomocí svých kouzel, nikoli základními útoky, též je na lajně sám. Cílem hry je zničit nepřátelskou základnu a zabránit nepřátelskému týmu ve zničení té vaší. Spodní tým má modrou barvu a horní červenou. Na liniích se střetávají nejen hrdinové, ale i tzv. minioni (jsou to menší slabé jednotky, jež chodí po stejných trasách (česky poskoci), kteří se objevují pravidelně ve velkých množstvích, 6 - 8). V základně je Nexus (když zničí tým nepřátelský Nexus, vyhrává), Inhibitor (když zničí tým nepřátelský Inhibitor, vyvolá tzv. super miniony, kteří jsou mnohem silnější než obyčejní minioni) a po lajnách jsou rozestavěny věže (ve hře 5 vs 5 za spawnovací plošinou,2 před Nexusem, 1 před Inhibitorem a další 2 na lajně, ve hře 3 vs 3 jedna za spawnovací plošinou, 1 před Nexusem, 1 před inhibitorem a 2 na laně), spawnovací plošina (Vyvolávací místo, kde se hrdinové objevují na začátku hry a obživují, když jsou zabiti. Za spawning poolem je také věž) a obchod (zde si hráči nakupují předměty, které zvyšují hrdinovu bojeschopnost). Věže slouží jako obrana před nepřátelským týmem, nebo působí nepřátelskému týmu masivní poškození. Každá hra je v podstatě rozdělena do dvou fází. Na začátku každé hry je takzvaný lining, kdy se spolu střetávají jeden nebo dva hráči na každé linii a pokouší se dostat co nejvíce goldů (zlata) z minionů. Okolo 15. minuty hry začínají takzvané teamfighty ("týmové bitvy"), kde se střetávají celé týmy. Tyto bitvy obvykle rozhodují o výsledku hry. Hra končí zničením takzvaného Nexusu, což je hlavní budova
*Tutorial (Úvod) je rozdělen na dvě části: Klasický úvod, který je určen pro naprosté začátečníky a vysvětluje úplně základní herní mechaniky (pohyb, útoky), a Válečný trénink, kde se hráč naučí pravidla a ovládání hry.
*Custom game (Vlastní hra) je typ her, které zakládají sami hráči. Do skupiny Custom Games patří i Tournament Draft (turnajový draft), který se pro možnost zastavení hry používá pro turnajové hraní.
*Normal game (Normální hra) je hra, ve které hráč dostává obvyklý počet ME. Hráč se může do hry buď připojit sám (v takovém případě mu hra najde zbytek týmu), nebo se připojí s až čtyřmi předem vybranými spoluhráči.
*Ranked game (Bodovaná hra) probíhá stejně jako Normální hra s draftem. Mohou ji hrát pouze hráči, kteří dosáhli třicáté úrovně a vlastní aspoň 20 hrdinů. Spolu s ME získávají hráči také LP (League Points), za výhru je získávají, za prohru ztrácejí.
*Co-op vs. AI (Hráči vs. umělá inteligence) je stejný typ jako Normální hra, ale proti 'lidskému' týmu stojí počítačem ovládaní boti s nastavitelnou inteligencí. Tento typ hry lze hrát na většině map.
*ARAM (All Random All Mid) je nově uznaný typ hry, který se dříve hrával jako custom game. 2 týmy po pěti hráčích se střetávají na nové mapě "Howling Abyss" s náhodně vybranými hrdiny a všichni jsou pouze v jedné linii. V této hře se v základně neobnovuje zdraví a lze nakupovat až po smrti.
One for all (Jeden za všechny) - Každý tým zvolí jednoho hrdinu. Hrdina, který je zvolen nejvíckrát, je následně přidělen celému týmu (v případě remízy je vybrán losem). Nejprve ale probíhá banování nepříjemných postav.
*Showdown (Měření sil) - 1v1 nebo 2v2 mód na mapě Howling Abyss. Mapa byla funkční během Vánoc 2013 a věří se, že byla použita jako veřejné testování pro příchod mapy Magma Chamber. Kvůli nízké účasti hráčů v tomto modu byl ale vývoj Magma Chamber pozastaven.
*Hexakill (Šestizářez 6v6) Tento mód byl přidán na jaře 2014 jako zpestření hry. Hrál se stejně jako normální hra, s tím rozdílem, že počet hráčů v každém týmu byl 6. Po několika dnech byl opět ze hry odstraněn.
*Ultra Rapid Fire (URF) - V tomto módu měli hráči neomezeně Many nebo Energie (potřebujete k vyvolávání schopností), dále měly všechny schopnosti snížený Cooldown o 80% (čekací doba na schopnost) a zvýšenou rychlost. Někteří hrdinové byli v tomto módu zakázáni kvůli svým schopnostem (Nidalee, Hecarim, Soraka, Skarner, Kassadin a další). Ultra Rapid Fire byl zamýšlen jako aprílový žert a také se vždy na Apríla do hry na dva týdny vrací.
*Doombots (Hráči vs. umělá inteligence) - V tomto módu hrají hráči proti botům (umělé inteligenci) se silnějšími schopnostmi (např. mohou střílet do všech stran naráz nebo ve vyšších obtížnostech dostávají kromě svých schopností i schopnosti jiných šampionů). Boti měli tři úrovně obtížnosti. Mód byl odstraněn a po roce se opět dočasně vrátil.
Hexakill -
*Twisted Treeline (Pokroucená alej 6v6) - Hexakill mód v pokroucené aleji.
*Legend of the Poro King (Kvílející propast 5v5) - Stejná pravidla jako v ARAM až na to, že během hry můžete vyvolat krále porů, který postupuje vpřed, útočí na věže a léčí hráče. Přidány jsou dva summoner spelly: jeden umožňuje vystřelit pora na velkou vzdálenost, který raní nepřítele a pokud trefí nepřítele, může se do 5 sekund teleportovat k danému nepříteli, druhý spell teleportuje hráče ke králi. Král porů se vyvolá tím, že tým zasáhne druhý tým desetkrát porem (první summoner spell). Nemohou být vyvolání dva porové zároveň.
*Nemesis Draft - Jde o klasický 5v5 draft mód s jednou důležitou úpravou - nevybíráte šampiony sobě, ale nepřátelskému týmu. A stejně tak nepřátelská pětice vybírá šampiony pro váš tým. Šampiony, které vám vybere nepřátelský tým, si následně můžete se svými spoluhráči vyměňovat. A můžete dokonce vyměňovat a hrát i šampiony, které nevlastníte.